Min side om salg for IKKE-sælgere

Skal du hypnotiseres til at tage telefonen?

Et af de mest almindelige problemer IKKE-sælgere har, er at det er grænseoverskridende at tage telefonen og ringe til et nyt kundeemne. For mange er det nærmest en frygt eller en fobi.

Det handler jo om, at det ikke er fedt for nogen som helst at blive afvist her i livet. Og især ikke i telefonen af en komplet fremmed person.

Derfor er der mange IKKE-sælgere, der helt undlader at kontakte nye kundeemner, fordi de på den måde kan slippe for ubehaget.

Problemet er bare, at hvis du ikke ringer til et kundeemne, så gør konkurrenten det – og så er det højst realistisk ham/hende, der løber med ordren.

Og IKKE-sælgeren står tilbage med en følelse af ærgrelse…

Din tilgang til opgaven afgør din oplevelse

Helt konkret er det sikkert som Amen i kirken, at du vil få en ubehagelig oplevelse, hvis du skal ringe til en fremmed person, mens du tænker: “Øv, det her bliver ubehageligt…”.

Du får jo det, som du fokuserer på – og fokuserer du på negativitet og ubehag, får du det.

Det gælder i alt i livet. Den erfarne sælger ser jo noget positivt i al den information, som han/hun får tilbage fra kunderne.

Som min gamle salgschef sagde det: “Har du fået dine NEJ’er i dag?”. Hvis ikke du får nogen NEJ’er, har du jo ikke talt med nogen som helst, og du har ikke noget at arbejde videre med.

Lær at analysere informationen i din kundes kommunikation helt nøgternt.

En meget stor del af IKKE-sælgerens arbejde med salg handler derfor om at kunne sætte sig selv op til kundekontakten. Om det er i telefonen, på mødet, til netværksmødet eller på konferencen.

Hvis det ikke forekommer dig naturligt at have det sjov med nye kunder, skal det være lige som at tænde for ON på en lyskontakt. Altså et kommunikativt værktøj for dig selv… og kunden, som du kan anvende, når du har brug for den evne.

Skal du hypnotiseres til at tage telefonen?

Få installeret en sådan evne via hypnose

Sammen med den danske hypnoseekspert, Patrick Agergaard, fra Institut for Mentologi, har jeg udviklet et specielt selvhypnoseværktøj, som du kan bruge, når du skal sætte dig op til at tale med kunder i telefonen og på møder.

Patrick Agergaard er kendt fra TV2s program “Jeg vil være Ole Henriksen”, hvor han hypnotiserede Ole Henriksen – og hvor temaet netop var, hvordan vi kan programmere os selv til at fokusere positivt på livet.

Når du laver selvhypnose, ændrer du med tiden din underbevidsthed til at tænke positivt i stedet for negativt, og det er værktøjer som elitesportsfolk bruger hver dag for at få succes. At fokusere på succes i stedet for fiasko.

Hvis du har samme tilgang til salg som Ole Henriksen til livet, vil du opnå masser af gode oplevelser i dit salgsarbejde.

Får du ændret din egen tilgang til salget til det positive, vil hele fundamentet for dit salgsarbejde blive solidt, og du vil få masser af gode kundeoplevelser – også med ukendte mennesker, du kontakter gennem telefonen.

Mvh

Henrik

Ps. Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet herunder og få et supereffektivt salgsværktøj tilsendt helt gratis med det samme! Du vil løbende blive opdateret med gode tips og tricks! Og ikke noget spam. Det lover jeg. ↓

PPs. Køb min ebog, Salg for IKKE-sælgere, der giver dig en værktøjskasse fyldt med letforståelige værktøjer til at mestre salgets faser, inkl. en komplet guide til at få endnu flere kunder med kun 20 minutters salg om dagen: http://salgforikkesaelgere.dk/shop/

No comments yet.

Skriv et svar