Min side om salg for IKKE-sælgere

Er du ”blank” nok til at booke dine egne møder?

Er du ”blank” nok til at booke dine egne møder?

Mange IKKE-sælgere HADER at skulle ringe og booke møder til nysalg.

Hvis de endelig tager sig sammen til at ringe, ender de med at sidde og rådgive kundeemnet i telefonen – og når de så får fremstammet, om der er mulighed for et møde, har personen allerede fået al sin viden over telefonen og kan ikke se nogen værdi i at afsætte mere tid til et fysisk møde.

Kender du det?

Er du én af disse personer, der har oplevet det i telefonen?

Især hvis du har en stærk faglighed, vil jeg anbefale dig at finde en person til at booke dine møder, der så ”blank” som muligt.

Ligesom mig…

Er du ”blank” nok til at booke dine egne møder?

Ikke at jeg personligt skal booke dine møder, men find en der ikke har det samme faglige niveau og viden om det, du nu engang gerne vil sælge til nye kundeemner. Så slipper du nemlig for at falde i rådgiverfælden i telefonen.

Personen skal ikke være ”blank” som i uintelligent. Tvært imod. Han/hun skal helst bare ikke kunne vide særligt meget om produktet/servicen, så emnet ikke bliver udtømt i telefonen.

Jeg indrømmer, at jeg har booket rigtig mange møder over telefonen. Jeg vil gå så langt at sige, at jeg er rigtig god til det.

Min force er, at jeg tit ved meget lidt om det produkt eller den service, der skal sælges på mødet, og det siger jeg ligeud til kunden, når jeg ringer op.

På den måde holder jeg mine opkald til ca. 2 minutters samtale, hvor jeg går direkte efter at booke et møde og kun lige giver kundeemnet færten af, at det kan være rigtigt interessant at vide.

Jo mindre tid du bruger i telefonen, desto mere kan I tale om på mødet.

Og når de så spørger fagligt ind, (hvilket de ALTID gør), svarer jeg:

”Godt spørgsmål, det er derfor, jeg vil sende vores ekspert ud til jer, så du kan få svar på dette og andre vedkommende spørgsmål – den faglighed har jeg slet ikke”.

Metoden virker på mange planer.

  1. Du giver kunden indtrykket af, at du er så dygtig, at du har sælgere til at hjælpe dig med at få din store viden ud i verden. (Hvilket jo er sandt).
  2. Kunden oplever ikke en nervøs person i telefonen, som de ubevidst oplever også vil være usikker på et møde. (Sådan en person gider ingen jo bruge en time af sin kostbare tid på).

Hvis du virker usikker i telefonen, vil kunden også ubevidst forudsætte, at du også er usikker på mødet – og i din faglighed.

Det bedste er, hvis du kan få en kollega til at hjælpe dig med at ringe. Hvis ikke du har en kollega med tid og lyst til at booke dine møder, kan du få et professionelt mødebookingfirma til at booke dine møder. Jeg skal ikke gøre mig klog på, hvem du skal vælge – for der er mange at vælge imellem og mange forskellige betalingsmetoder.

Hvis du selv vælger at booke dine møder, skal du virkelig være opmærksom på, at du taler så lidt som muligt i telefonen og kun fokuserer hele din dialog på at booke mødet.

Det er sværere end som så at kunne holde dette.

Mvh

Henrik

Ps. Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet herunder og få et supereffektivt salgsværktøj tilsendt helt gratis med det samme! Du vil løbende blive opdateret med gode tips og tricks! Og ikke noget spam. Det lover jeg. ↓

PPs. Besøg også webshoppen, hvor du kan finde min ebog, Salg for IKKE-sælgere, der giver dig over 300 siders letforståelige værktøjer til at mestre salgets faser, inkl. en komplet guide til at få endnu flere kunder med kun 20 minutters salg om dagen: http://salgforikkesaelgere.dk/shop/

No comments yet.

Skriv et svar