Min side om salg for IKKE-sælgere

Bruger du også år på at tage dig sammen til at ringe?

Her får du en hurtig skabelon til at booke møder i telefonen.

Forklaringerne er mange, når jeg spørger IKKE-sælgere, hvorfor de ikke bare tager telefonen og ringer til kunderne.

”Jeg har så meget andet, jeg skal nå i løbet af dagen, så jeg får det skudt”.

”Jeg vil gerne være velforberedt, inden jeg ringer”.

”Hvad nu hvis de bliver irriterede?”.

”Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige i telefonen”.

Nogen gange kan sådan et opkald fylde megen tid i en IKKE-sælgers tanker, og som katten om den varme grød, bliver der gået mangen en omgang rundt om telefonen, inden der IKKE bliver ringet.

Bruger du også år på at tage dig sammen til at ringe?

Her får du opskriften på at booke et møde. Det er nemlig en let øvelse, der ikke tager mere end 10 minutter af din tid.

  1. research
  2. ring
  3. evaluering

Du kan jo bruge ca. 5 min. på at finde den rigtige person på deres firmahjemmeside, LinkedIn, Facebook og Google. Du behøver ikke mere til at danne dig et overblik over, hvem du skal tale med, og om de har brug for dit produkt/din service.

Derefter tager du bare telefonen og ringer med det samme – og bruger ca. 3 minutter på at:

  • introducere dig selv og dit firma
  • sige at du gerne vil have et møde, hvor du kan høre om deres daglige udfordringer ift. din service/dit produkt
  • få et svar fra kunden
  • lave et Next Step, hvor du enten ringer en anden dag eller booker et møde

Bagefter bruger du 1 minut på at evaluere samtalen og opdatere din kalender.

Husk, at bruge 1 minut til at evaluere dig selv og samtalens indhold, efter du har ringet.

Synes du, det virker for let og overfladisk? Jeg bruger i hvert ikke mere tid på den mødebooking, jeg laver. Jo mindre du sælger og forklarer i telefonen, desto mere værdi får kunden på et møde bagefter.

Pointen er:

LAD NU VÆRE MED AT GØRE DET SÅ KOMPLICERET INDE I DIT HOVED!!

Hvis du stadig synes, det er helt forfærdeligt at tænke på at skulle ringe til nye kunder på denne måde, så er det nok én eller anden form for fobi, du har opbygget, og så kan jeg sagtens anbefale dig at bruge et værktøj, der kan hjælpe dig med at komme af med den fobi.

Sammen med den danske hypnoseekspert, Patrick Agergaard, fra Institut for Mentologi, har jeg udviklet et specielt selvhypnoseværktøj, som du kan bruge, når du skal sætte dig op til at tale med kunder i telefonen og på møder.

Som NIKE sagde i gamle dage ”Just do it”.

Prøv at investere de 10 minutter i denne øvelse en gang hver dag i en uge, og læg mærke til hvor meget bedre du er om fredagen – og ikke mindst hvor mange møder du har NU.

Mvh

Henrik

Ps. Husk at tilmelde dig nyhedsbrevet herunder og få et supereffektivt salgsværktøj tilsendt helt gratis med det samme! Du vil løbende blive opdateret med gode tips og tricks! Og ikke noget spam. Det lover jeg. ↓

 

PPS. Hvorfor køber du ikke ebogen”Salg for IKKE-sælgere? Den er sat ned til 149 kr. fra 499 kr., og så får du gang i salget i løbet af ingen tid! – køb den her!

 

No comments yet.

Skriv et svar